بلاگ, مقالات

کراتین مو چیست؟ صفر تا صد کراتین مو

موهای صاف و زیبا

کراتین پروتیین سازنده مو – ناخن و پوست بدن انسان است .کراتین مو به معنی نرم کردن فولیکول های موی آسیب دیده به منظور داشتن موی لخت و نرم است.درمان کراتین مو برای چند ماه تاثیر پایدار دارد و خطرات جدی برای سلامتی دارد.برای خرید کراتین مو و خرید لوازم آرایش می توانید به فروشگاه آنلاین دل بازار مراجعه فرمایید.

مراحل انجام کراتین مو:

ابتدا با شستشوی موها آغاز می شود پس از خشک کردن موها لازم است که مو کمی نم داشته باشددر این زمان مواد کراتین به موها اعمال می شود این مواد باید حداقل سی تا یک ساعت روی موها قرار بگیرد که موجب سوزش چشم و مجاری تنفسی می شود .سپس بعد از گذشت زمان نوبت به اتوکشی موها می رسد .سرانجام موها با شامپوی مخصوص بعد از کراتین شسته می شود .پروسه کراتین ممکن است چندساعتی طول بکشد .انجام این عمل برای افرادی که موهای فر و وز دارند موثر است.

کراتین کردن مو

آیا کراتین کردن مو خطرناک است؟

محصولات کراتین مو مقدار زیادی فرمالدهی دارد و برای فرد و آرایشگران مضر است .کراتین مو ممنوعیت ندارد اما از طرفی هزینه کراتین مو بالاست .

آیا کراتین مو عوارضی هم دارد؟

به دلیل وجود ماده ای سرطان زا به نام فرمالدهید که در برخی از محصولات کراتین مو استفاده می شود به ویژه برای آرایشگران که مدام در معرض استفاده از این مواد قرار می گیرند بسیار خطرناک است و ممکن است سردرد -افسردگی – تغییرات خلقی -بیخوابی – حساسیت -اختلال حافظه را ایجاد کند .در دوران بارداری کراتین مو ممنوعیت دارد .

بهترین روش کراتین کردن مو چیست؟

در سالن های زیبایی از کراتین کردن مو به منظور بهبود وضعیت و افزایش استحکام مو و درخشندگی مو استفاده می شود .جایگزین های طبیعی برای کراتین کردن مو وجود دارد از جمله ماسک موی تخم مرغ و موز و ماسک موی آووکادو و سس مایونز- ماسک موی تخم مرغ و عسل وروغن بادام – ماسک موی پروتیینی ژلاتین -ماسک موی تخم مرغ و زیتون و عسل-ماسک موی تخم مرغ و ماست -ماسک موی ماست خامه وتخم مرغ.

برای این که پوست و موهایتان سالم باشد در کنارزندگی آرام و بی دغدغه و همچنین خواب کافی و با کیفیت بدن شما به مواد مغذی و انواع ویتامین ها هم نیاز دارد .کراتین یکی از آن پروتیین های ضروری است که با موهای شما ترکیب شده و آسیب ها و همچنین بافت وزدار موها را ترمیم می کند.

برای خرید لوازم آرایشی عمده به سایت دل بازار مراجعه فرمایید این سایت بازار لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد.

قبل و بعد کراتین مو

دیدگاهتان را بنویسید