بلاگ, مقالات

چگونه از موهای بلندمان مراقبت کنیم (دانستن راز موی بلند سر)

مراقبت از مو

بدانید که موهایتان یک شبه رشد نمی کند .موها در طول یک ماه حدود نیم سانتی مترو حداکثر 1/20 سانتی متر رشد دارند البته موهای سالم.قیچی دوست شماست.کوتاه کردن دوره ای انتهای موهایتان به رشد سریع تر کمک نمی کند اما سبب می شود که سالم به نظر برسد و جلوگیری می کند از اینکه مو خوره به قسمت بالاتر سرایت کند.اگر موخوره به بالای موها سرایت کند باعث شکسته شدن موها در قسمت بالایی می شود.پس هر 10 تا12 هفته 4 میلی متر موهایتان را کوتاه کنید تا از موخوره جلوگیری کنید.

بعد از شست و شو با شامپو از نرم کننده مو استفاده کنید:

نرم کننده به جایگزینی چربی ها و پروتپین های داخل ساقه مو کمک می کند و یک لایه محافظ به دور کوتیکول مو ایجاد می کند و آسیب کمتری به مو وارد می شود و به رشد موهایتان کمک می کند.

هر روز از شامپو استفاده نکنید

داشتن موی بلند

تا جایی که می توانید استفاده از شامپو را کم کنید و از نرم کننده استفاده کنید .شامپو باعث می شود به غیر از کثیفی ها چربی های طبیعی و ضروری مو را پاک کند .

استفاده از روغن های درمانی و یا ماسک

موهایی که بلند شده و به شانه رسیده احتمالا چند سال عمر دارد و نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد .به صورت هفتگی از یک ماسک مرطوب کننده و یا روغن درمانی استفاده کنید مثل روغن نارگیل – بادام و … این روغن ها قادرند تارهای مو را با اسیدهای چرب پر کنند و شستن آنها باعث می شود که این روغن ها داخل مو ماندگار شود.ماسکی که استفاده می کنید بر پایه روغن باشد.اگر نمی خواهید که دست ساز باشد.برای خرید ماسک مو روی لینک کلیک کنید.

استفاده از مکمل تقویتی مو

موها برای بلند شدن نیاز به مواد مغذی از جمله پروتیین کافی و بسیاری از مواد معدنی نیاز دارند.توصیه می شود که هر روز از مولتی ویتامین و قرص های حاوی بیوتین استفاده شود . پیش از شروع با دکتر مشورت کنید.

موهایتان را درست شانه کنید

شانه زدن مداوم می تواند باعث آسیب فیزیکی به موهای شما شود .به طور غریزی موهایمان را از پوست سر به طرف پایین شانه می کنیم اما این کار می تواند گره های کوچک را به گره های بزرگ تبدیل کند که می تواند باعث از دست رفتن مقدار زیادی از مو شود.گره ها را از پایین به بالا باز کنید.از برس هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید.برس های مویی مناسب هستند.

شانه کردن موی سر

رو بالشی نخی را دور بیندازید

از روبالشی جنس ساتن استفاده کنید زیرا سطح نرم تری دارد به دلیلی استحکام کم تری که ایجاد می کنند.به هیچ وجه موهایتان را در حوله نپیچید این کار باعث شکستگی موهایتان می شود .از یک حوله نرم و فوق العاده نازک میکرو فیابر مخصوص مو استفاده کنید که کاملا مناسب و مانند یک دستار باشد.

دم اسبی را بالاتر ببندید

این حرکت به حفظ یکپارچگی موهایتان کمک می کند .

موهایتان را با آب سرد بشویید

این کار واقعا به رشد مو و حفظ سلامت موهای بلند کمک می کند .آب سرد لایه های بیرونی مو را بیشتر هموار می کند و از آسیب های حرارتی و از دست دادن رطوبت جلوگیری می کند تنها کافی است چند ثانیه این کار را انجام دهید که به مرور زمان تفاوت بسیاری ایجاد می کند.

سخن آخر

برای خرید لوازم آرایشی عمده ومحصولات مراقبت از مو می توانید به فروشگاه آنلاین دل بازار مراجعه فرمایید. این محصولات با قیمت بسیار مناسب در سایت دل بازار عرضه می شود.

این سایت بازار لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید