بلاگ, مقالات

جوش صورت و عوامل موثر در بروزآن وراهکارهای درمان آن

عوامل جوش صورت

جوش صورت یا آکنه زایده هایی که معمولا در دوران بلوغ ظاهر می شوند.البته تنها در این دوران نیست بلکه منشا آن تغییرات هورمونی بدن می باشد که معمولا در دوران بلوغ بیشتر اتفاق می افتد.اما وجود سلولهای مرده و تجمع باکتریها زیر پوست و تولید بیش از حد چربی توسط غدد سبوم نیز می تواند از عوامل بروز آکنه باشد.از این رو افرادی که دارای پوست چرب می باشند بیشتر مستعد آکنه هستند.اگر تنها یک دوره چنین جوش هایی را که در صورت یا بدن خود مشاهده نمایید می توان دلیلی آن را تغییرات هورمونی دانست اما اگر برای بلند مدت و در مناطق مختلف بدن آنها را مشاهده نمودید ممکن است دلایل دیگری داشته باشد در اینصورت حتما باید به پزشک مراجعه فرمایید.

دلیل بروز جوش صورت و آکنه

اگر متوجه شدید که جوشهای صوت شما همان آکنه هستند برای درمان انها ابتدا باید با عوامل بروز آن اشنا شوید.در این صورت راحت تر می توان برای درمان ان اقدام نمایید.

پیش پا افتاده ترین دلیل ایجاد آکنه پرکاری غدد چربی پوست است که بصورت ارثی به شما رسیده است .

 

تغییرات هورمونی

این عامل یعنی جوش صورت بیشتر در بانوان و بیشتر در دوران بارداری -عادت ماهانه و بلوغ رخ می دهد.در اقایان نیز در دوران بلوغ دیده می شود که دلیل اصلی آن ازاد سازی اندروژن در بدن است.

جوش صورت

رژیم غذایی و استرس

غذاهای چرب و فراوری شده -استرس و اضطراب سبب بروز جوش صورت یا آکنه می شود.چربی ها که دلیل اصلی بروز اکنه هستند با خوردن غذای چرب افزایش می یابد و استرس که باعث ضعف سیستم دفاعی بدن می شود سبب افزایش بروز اکنه خواهد شد.

آلودگی و عدم تمیزی

زمانی که هنگام تعریق و یا آلودگی از پوست خود مراقبت نکنید قطعا شاهد بروز اکنه در بدن خود خواهید بود .پوست از طریق منافذ خود تغذیه می شود و تجمع باکتریها وسلولهای مرده وچربی باعث بسته شدن این منافذ و عدم اکسیژن رسانی و سپس بروز آکنه در صورت خواهد شد.

راه های درمان آکنه

راهکارهای بسیاری برای درمان جوش وجود دارد مثل مراجعه به پزشک و مصرف دارو- درمانهای خانگی-و استفاده از محصولات مراقبت از پوست.

شما می توانید برای خرید لوازم آرایش عمده و محصولات مراقبت از پوست با کلیک روی لینک به بازار لوازم آرایشی و بهداشتی دل بازار مراجعه فرمایید.

بهتر است بدانید در کنار درمان پزشک استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست برای حفظ سلامت آن امری واجب و همیشگی می باشد. در واقع انجام راهکارهای روتین پوستی موجب جلوگیری و حتی درمان مشکلات پوستی خواهد شد.استفاده از شوینده های صورت -استفاده از تونرها -استفاده از اکسرابها -و ابرسانها همگی سبب جلوگیری و درمان بروز جوش و اکنه در صورت خواهد شد.

برای خرید لوازم آرایش و تمامی محصولات نامبرده شده می توانید به فروشگاه آنلاین دل بازار مراجعه فرمایید و بهترین محصولات و باکیفیت ترین محصولات را در اختیار داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید