بلاگ, مقالات

تاریخچه شگفت انگیز عطر

عطر و ادکلن

استفاده از عطر به هزاران سال قبل بر می گردد زیرا نمونه هایی ازعطرها در مصر باستان امپراطوری رم -بین النهرین و امپراطوری ایران کشف شده است .عطرها برا ی بهداشت و نظافت و همچنین به صورت تشریفاتی و به عنوان نمادی از اشراف استفاده می شد.

ابتدا باید بگویم که برای خرید عطر و ادکلن اسمارت کالکشن میتوانید به فروشگاه آنلاین دل بازار مراجعه کنید و قیمت عطر و ادکلن را مشاهده فرمایید.

تاریخچه عطر در سراسر جهان

مردم در طول سالها از عطر به روشهای مختلف استفاده کرده اند قبل از اینکه عطر اصلی در صنعت مد باشد از عطر برای تشخیص اشراف استفاده می شد دربسیاری از فرهنگ ها فقط طبقات بالای جامعه به محصولات معطر دسترسی داشتند.زیرا آنها گران و سخت به دست می آمدند.

چه زمانی عطر انتخاب شد

اولین عطر ساز ثبت شده یک زن شیمیدان به نام تاپوتی بود داستان هایی از مخترع عطر بر روی یک لوح گلی از بین النهرین یافت شده است که نشان می دهد عطر توسط تاپوتی در هزاره دوم قبل از میلاد اختراع شده است.

مصر باستان

عطر در مصر باستان

عطر در جامعه عالی مصر اهمیت زیادی داشت .در واقع اساطیر مصر حتی خدای نفرتم را به عنوان خداوند عطر یاد می کردند .مصری ها با تقطیر مواد طبیعی با روغن های غیر معطر عطر درست می کردند و محبوب ترین رایحه ها گلی چوبی میوه ای بود.

ایران باستان

عطر در ایران باستان

ایرانیان باستان نیز مسحور عطر نبودند آنها صدها سال بر تجارت عطر حکومت کردند و به عنوان مخترعان عطرهای عیر روغنی شناخته می شوند.در دوره ساسانی تولید آبهای معطر بسیار رواج داشت .عطر در جامعه اصیل ایرانی جایگاه بالایی داشت .پادشاهان ایرانی اغلب رایحه های امضاکنند خود را داشتند که همراهان و بندگانشان اجازه استفاده از آن را نداشتند.درواقع شاه تخته جمشید – داریوش اغلب در حالی که بطری های عطر در دست گرفته اند تصویر می شود.خشایار شاه نیز با گل های لیلی دره که اغلب در عطرها اتفاده می شد تصویر شده است.مستند شده است که تجهیزات عطرسازی و کارکاه های تولید عطر در ایران باستان فراوان بوده و آنها دوست داشتند رایحه های مختلف و فرایند تقطیر را آزمایش کنند.

روم باستان

عطر در روم باستان

رومیان و یونانیان باستان با دقت فرایند ساخت عطر خود را ثبت کردند به همین علت است که امروزه چندین عطر رومی و یونانی بازسازی می شود.یکی از این عطرها متعلق به قدیمی ترین کارخانه عطرسازی جهان است که قدمت آن به حدود 1850سال قبل از میلاد می رسد.برخی از رومیان مانند پلینی بزرگ استفاده از عطرها را به دلیل تجمل و اسراف آن محکوم می کردند هنگامی که روم سقوط کرد چنین تجملاتی ممنوع شد و عطر برای صدها سال دیگر در اروپا رایج نشد.

چین باستان

عطرهای چینی و هندی باستان

در حالی که اروپایی ها برای مدتی به عطرها پشت کردند فرهنگ های دیگر از عطر لذت می بردند به عنوان مثال عطر در قلب ایین های مقدس هندی قرار داشت که در مراسم و معابد آنها استفاده می شد.چینی های باستان بسیاری از اقلام روزانه با عطری مانند جوهری که باآن می نوشتند و لوازم ثابتی که روی آن می نوشتند می نوشیدند.آنها در خانه ها و عبادتکاه ها از عطرها استفاده می کردند.

عطر در دنیای مدرن

عطرهای امروزی توسط میلیون ها نفر استفاده می شودو یکی از لوازم جانبی مد محبوب است .از ترکیبات طبیعی و مصنوعی برای ساخت عطرهای غنی استفاده می شود که شامل چندین لایه رایحه و نوت های پیچیده است .صدها عطر برای انتخاب وجو دارد از جمله عطرهای کلاسیک جاودانه و عطرهای مشهور .امروزه عطرها دیگر مختص افراد ثروتنمند و نجیب نیستند.استفاده و خرید عطر و ادکلن اکنون راهی برای بیان سلیقه و استایل شخصی شماست اگر می پرسید جه عطرهایی برای خرید وجو دارد می توانید عطرها وادکلن های زنانه و مردانه را از فروشگاه انلاین دل بازار جستجو کنید و همچنین برای خرید عطر و ادکلن اسمارت روی لینک کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید